Fredag

Blev ett väldigt kort inlägg igår. Var så trött efter en lång dag!
Dagen innan slarva jag. Men har i alla fall under dessa dagarna cyklat massa överallt. Jätte skönt faktiskt även om de är varmt. Sen har vi vart i affärer, badat och kollat fina solnedgångar.

Efter att vi hade cyklat ner till surfningen så cykla vi hem och tog bilen uppåt till en marknad. Efter marknaden så var vi i lite affärer och stanna med bilen på vägen för att se lite solnedgång.

Idag blir det strax att gå en promenix och käka frukost på en restaurang. Sen ska vi bada och sola. Sen drar vi till UTC ett shoppingcentrum och kollar på bio och shoppar!

Hoppas ni haft en bra dag och att ni får en skön kväll!

Galet

Idag har vi vart och surfat. De va de sjukaste jag gjort. Såå svårt men kul!
Som tur var hade vi tur som fick så bra lärare!

La jolla

Oj va fint här är i La jolla.
Husen är så egna och så olika varandra så de är mysigt att se alla olika. Luften är mycket lättare här så man kan ut och gå utan att känna att de inte går att andas. Så det är som svensk sommar.. underbart! Vattnet är som hemma också i temperatur men mycke större vågor pågrund av alla strömmar.

Har idag vart och handlat lite i affärerna och gått en promenix. Nu har vi pillat i deras trädgård och vart å svalkat oss lite i havet. Sitter just nu i solen och klockan är 17.15.. så nu är de skönt i solen!

Fort lauderdale Airport

Nu är vi på flygplatsen och väntar på flyget som går om ca 1 timma. Vi räknas vara framme 19.30.. så flyget tar ca 6 timmar och sen är det mer tid skillnad där. Så vi får backa 3 timmar till, vilket innebär att vi är 9 timmar bak ifrån svensk tid.. jössös de blir jobbigt när vi kommer hem ... haha!

Idag har vi bara legat vid poolen och solat. Så har haft en lugn dag!

Motell

Nytt motell för en natt nu då!
Mysigt rum har vi. Så ska nog sova som en stock här hoppas jag!
I morgon åker vi upp till västkusten. La jolla i San Diego, ska bli kul att se hur de är där!

Natti natti mina fina

Såhär såg ovädret ut i Miami i morse innan vi åkte.. ser ut som en vägg de svarta som är på ingång haha!

Lördagen

Lördagen spenderades först på stranden och sen i en buss.

Vi fick åka med bussen till en båt. Båten tog oss runt och visade kändisars hus. Vissa av husen var riktigt mysiga medans vissa var bara jätte stora.. haha!
Efter båttruren blev de att sitta på en buss i friskaluften.. Vi fick sitta på taket ;)
Bussen visa oss runt i Miami. Så de va riktigt häftigt!
Man fick dock vara med hela tiden.. man kunde inte sitta och sova. Helt plötsligt kom de en palm så man va tvungen att ducka eller en stor gren haha. Så de hände nått hela tiden!

Idag drar vi vidare emot fort lauderdale och släpper av några på flyget. Så sover vi en natt på motell så i morgon drar vi vidare!

Miami Ink

Idag hänger vi på Miami Ink.
Jäkla fräckt att få se vissa av gubbarna i verkligheten!
Riktigt trevligt ställe faktiskt 😊

Hade två nervösa killar med hit i förmiddags.. haha! Som små barn, riktigt roligt att se!

kalajs

Igår var det födelsedags barnet som fick välja hela dagen lång. Så på dagen var vi på dolphin mall och shoppade lite. Efter det blev det hem och piffa sig och dra till en restaurang  som heter TGI Friday. Jätte god mat!
Efter det vart jag så mätt så magen rasade ihop. Så de fick bli viloläge för mig!

Miami nuuu

Framme i Miami. Vi bor på ett motell mitt i smeten. Men jätte skönt att kunna gå till saker helt plötsligt. Innan har vi bott utanför så man har behövt ta bilen när man ska göra något.

Ikväll har vi gått runt och kollar affärer och ätet på ett jätte mysigt ställe!

I morgon blir det att fira 50åringen!

Hoppas ni nanar gott

Miami

I morgon drar vi vidare emot Miami!

Så idag ska vi till standen och sen packa väskorna. Å till kvällen blir det att gå ut och käka. Vet inte riktigt vad stället hette men men..

Så imorgon väntas en längre bilfärd ifrån Cape coral till Miami. Ska bli spännande att se hur de ser ut där borta!

Hört att ni har kanon väder i Sverige.. njuuut!!

Igår

Igår var vi på Busch gardens igen.

Nu fick vi åkt allt de vi ville ha åkt så de va skönt! Kom in ett litet oväder denna gången som tur var.

Vi hann till och med att se djuren som fanns där. Plus att vi såg en is show och en djur show.. så de va kul!

Söndag

Idag drog vi tjejer en poolhängar dag. Mendans killarna spelar golf!

Så lugnt och skönt. Behövs en lugn dag emellanåt.

I morgon blir det busch gardens igen. Vi köpte 2 dagars biljett dit så i morgon ska vi åka mer än vad vi hann sist gång.. hoppas vi haha! Man vet ju aldrig när regn och åska kommer på dagen här så man får hålla tummarna!
Sen ska vi va där när de öppnar i morgon också så de ska nog gå bra 😉

Hoppas att ni får en skön söndag!

Så häftigt

Idag har jag gjort det häftigaste i mitt liv.
Ända sen jag var liten har jag drömt om att få va nära/bada med delfiner. Idag slog de äntligen in!

Idag var vi i Fort myers och åkte på delfin safari. Så grymt!
Vi fick åka runt med en guide som visa oss delfinerna och mysiga ställen. Verkligen så underbart!

Dom var inte många delfinerna men dom var såå fina!

Att köra skoter var också häftigt. De va rätt samma som att köra båt bara att de var svårt att hålla jämn gas hela tiden eftersom de var fingergas men men. Jag är nöjd!

ojoj

Idag ringde mamma.. de va jobbigt. Hemskt de lät haha. Men saknar man någon/några kan de va jobbigt att höra deras röst.

Så vi började prata pytte sen bröt hon ihop så då bröt jag ihop. Så vi båda storböla..
Efter ett tag sa mamma att vi får ge upp å så skratta vi båda och fick lägga på.

Helt hopplöst. Men snaaart e jag hemma hos dom ❤

Dålig uppdatering..

Igår var vi på Busch gardens, ett stort nöjesfält. De va ett stort ställe!
Jag hade dock trott att de skulle va mer och närmare till åkattraktionerna. Men de gick allt bra ändå i värmen.

Vi köpte en flaska med dricka som man fick fylla på så mycke man ville under en dag.  Man kan säga att det behövdes haha!

Inga långa köer så de va kanon. Förutom när vi kom till en så stod vi i kö i 30 min. Sen så ropar dom ut i högtalarna att dom måste vänta tills ovädret som ska dra förbi. Så vi står fast inomhus å vet inte när de ska släppa ellet nått.
Efter 1 timma ger fler och fler människor upp så vi kommer bara längre å längre fram. Så tillslut ser vi himlen och de är svart än.
Så där står vi i ca 3 och en halv timma och äntligen ska dom köra igång så dom säger att dom ska dra ett prov varv. Nä.. då startar inte skiten haha.

Så då gav vi upp och åkte hem för dom trodde inte att dom skulle få något startat mer den kvällen. Samtidigt hade vi ca 1 timma kvar innan parken stängde så de va skitsam. Så vi drar dit på måndag igen!

Så snabbt

Så dnabbt kan de vända..
Ifrån sol och 36 grader till mörkt, storm, åska, jätte blixtar och regn.
På några minuter går de och vänder

Vila

Igår var vi på stranden halva dagen och de räckte. Alla brände sig nån stans haha!
Så igår kväll så vila vi hemma och bara planera in för dom sista dagarna här tillsammans.

Idag blir det dock vila ifrån solen. Så vi ska åka runt och boka lite grejer å se om vi hittar nån rolig affär tror jag!
Hoppas ni får extra mycket sol i Sverige idag 😁

Tisdag

Det är rätt sjukt att man inte håller koll på dagarna när man är ledig. Jag var tvungen att kolla i telefonen var det va för dag för att va med haha. Man släpper liksom allt när man är ledig känns de som.

Igår var vi ju i alla fall på stranden. Det var en liten strand med lite folk så de va ju skönt. Dock så var de som en stor gryta. Man dog av värme där!
Efter det var de hem å göra mat som stod på listan 😀

Idag blir det en annan strand längre bort. Spännande!

Morgon

Ligger i sängen på rummet och vilar lite efter frukosten. Så trött idag!

Idag blir det i alla fall att åka till stranden som ligger 15 min bort. Ska bli gött att bara ta de lugnt! :)

Så jag ska snart ta med Ken rings bok och lägga mig vid poolen tills vi ska åka.
Hoppas dagen i sverige är kanon!

Alligator träsket

Tjollahopp!
Idag har vi varit och hängt med alligatorerna. Sjukt grymt att åka sån träskbåt.. bara glider fram!
Fick åka till olika öar där dom tig hand om vissa djur. Olika sköldpaddor, alligatorer och vildsvin.
Sjukt grymt!
Fick hålla i en alligator.. den va som en stor slajmklump i magen men svansen var stenhård. De va en cool upplevelse!

Efter det kom vi till nya huset i Cape corale. Jätte stort hus men lite långt bort ifrån saker.  Så de blir nog mycke bil och cyklande ändå! :)

Nu ska jag snart käka och duscha!
Natti natti 😴

37 grader!

Ursäkta torkan som har uppstått men har vart mycke nu haha!

Igår var andra dagen i Key west och vi skulle utnyttja tiden väl så vi tog på oss och gick till stranden. Efter det drog vi alla ungdomar och körde  parasilling eller hur de nu stavas haha.
Vi fick åkt efter en båt med fallskärm i alla fall!
Gjort det en gång tidigare och de va lika gött denna gången som sist! Väldigt fridfullt där uppe i luften. Har tyvärr inga bra bilder ifrån detta!

Idag har vi vart på snorkeltur i Key west. De skulle vara tredje världens största rev.. men tveksamt. Det var inget att se heller så nä jag är besviken. Första gången jag dyker på djupt vatten och så e de skit haha!
Efter det tog vi bilen upp till fastlandet igen. Så nu bor vi på ett motell nån stans under Miami och i morgon drar vi vidare och kollar alligatorer!
Gokväll och godnatt 😀

Key west 🌞

Nu har vi landat i Key West.. eller ja landat och landat. Vi har badat och hängt vid poolen faktiskt sen vi kom. Så varmt här! Några grader varmare än uppe i fort lauderdale och de känns!

Vägen hit kändes inte så lång faktiskt. Tog väl ca 3-4 timmar med stopp. Men jössös va vackert de är över alla broar. Havet är jätte blått.. går inte att förklara!

Just nu bor vi på motell och ska stanna här en natt till. Så i morgon blir det heldag med att hitta på saker här.. vad vet vi inte än så vi ska kika runt ikväll!

Nu ska vi snart (hoppas jag) gå och äta nån stans. Snacket går om att de blir fisk ikväll! ☺

Hoppas ni sover sött hemma! Saknar er alla!!

Taxi taxi

Dagen har bestått av en satans värme.. haha! Ursch igår varna dom om att man skulle hålla sig inne för de var så varmt ute. Men jag tror att fe va ungefär lika varmt idag. När vi hoppa ur bilarna vid 11 var de 36 grader.

Vi har i alla fall idag åkt taxi båtar. De va väldigt coolt att se alla hus och båtar från vattnet än att sitta i bilen och glida runt.

Så vi åkte runt lite här i fort lauderdale i floderna. Vart ute på vattnet sen 11 till lite efter 17. Lång dag men skönt!
I morgon åker vi vidare emot Key west.
Jag kanske har wifi där annars hör jag av mig när vi åker uppåt igen! :)

Shopping

Idag har vi vilat ifrån solen. De va faktiskt behövligt för oss alla. Vi har ändå fler dagar på oss att skaffa färg så att säga haha!

Vi har hängt på sawgrass mills. Hur stort shopping centrum som helst. Väldigt blandade affärer, så de va allt kul att kolla runt.
Vi åkte la dit runt 12 så börja vi med att käka på
cheesecake factory. Där blev de först en kyckling och avokado sallad och efteråt blev det en jättegod  snickers cheesecake.. mumma!

Efter all god mat så blev det shopping till 21 tiden. Så nu är vi äntligen hemma och helt slut!
Det ända jag fick köpt idag var en tshirt och en pizzaslajs haha. Alla andra gick med massa påsar. Men jag har ingen hets.. det finns fler affärer om jag vill ha något!

Nu säger jag tjingeling för natten

20.27

Idag har vi hängt på stranden hela dagen. Helt slut och lite rödare. Hoppas att de lägger sig snart. Ska inte vara i solen i morgon som tur är!

Eftersom de är 4:e july så trodde vi de skulle va fler människor på stranden och fira idag så vi tog buss till stranden. Men de va inte mycke folk.. men skönt va de! Så vi hade de väldigt lugnt och skönt.
Blev en hamburgare på stranden till lunch. Jag säger bara en sak och de va den godaste burgaren jag ätit. Så saftig och brödet va mm.. ja ni skulle bara få var sin å smaka så gott va de

Efter stranden blev det hem och käka. Sedan kollade vi fyrverkerier ifrån huset. Jäklar va de small. Man kan tycka att de smäller på nyår hemma men detta va sjukt!
Anders fick köpt lite raketer också så killarna fick lekt av sig lite.
När alla raketer va avfyrade så firade vi Molly med kakor. Så de blev en sockerkick nu innan läggdags.

Nu blir de sängen för en trött linda!

4 Juli

Idag ska vi fira 4 Juli med att hänga på stranden. De kommer bli en varm dag!
Vi har två parasoll med oss så de blir tajt med 12 pers under haha. Vi får sitta i skift!
Hört att de är bra väder hemma idag med.. va skönt för er! Hörs ikväll/natt ;)

Söndag

Idag på morgonpromenaden tyckte vi att vi hade tajmat rätt så vi skulle missa regnet för det regna innan vi gick ut. Men plötsligt när vi var ute så öppnade sig himlen så vi fick ta skydd under ett träd.. haha! Vädret här är snabb skiftande man bet aldrig vad som kommer.Tog lite bilder under promenaden...

Efter våran promenix så tog vi och åt å sen drog vi stranden. Påväg till stranden kom världens åskoväder men vi chansade och åkte dit ändå. När vi kom fram till Hollywood beach så va de sol igen så vi kunde bada och sola. Stranden var hur lång strand som helst.. den tog aldrig slut såg de ut som. Har tyvärr inga bilder på mobilen, har bara på kameran. Men på den timman vi va där hann jag bränna mig lite på axlarna. Så i morgon blir de tröja och skugga.

Hoppas ni sover gott där hemma ❤

Andra dagen

Nu är andra dagen på våran resa igång. Klockan är runt 13 och jag är ensam kvar i huset. Magen har kört lite så vilade kvar hemma! Just nu sittet jag i solstol och solar bena men ovädret börjar komma nu. Så snart blir de riktigt med åska verkar de som. De mullrar allt bra kan man säga!

Hoppas ni i sverige inte har för mycket regn!

Tog en bil ifrån därjag sitter nu.. mörkt haha

Godmorgon eller vad säger man..

Godmorgon svenska folket..
Klockan är 8.30 här nu vilket innebär att den är 14.30 i svensk tid.. haha!
Inte vart jobbigt än faktiskt mef omställningen eftersom man var så trött när vi kom i natt så man har sovit mer än va jag trodde. Men man är ju trött idag kan man ju säga..
Får sova midda sen eller nått!
Ute nu är de runt 28 grader.. väldigt tropiskt värme så man blir fuktig när man är ute!
Poolen är kroppstemp på så varmt är de haha

Då va vi här!

Vilken dag.. haha! Fick åkt till Göteborg, från Göteborg med tåg till Köpenhamn och sen flyget. Man kan ju lätt säga att hade jag vart själv på flygplatsen i Köpenhamn hade jag gått vilse.. haha skillnad på Landvetter kan man säga!

Så min vanliga tur när pärnon inte är med så ska nått alltid krångla.. först vid incheckning så säger hon att jag inte finns i systemet. Men efter låte om och men så fick Pontus henne att tänka om då hitta hon mig. Sen kommer vi till gaten innan vi skulle på flyget och där hade dom slumpmässiga kontroller så gissa vem de blev.. haha jag! Så jag fick snällt följa med två danska män in i ett rum.. å jag som inte fattar danska ni kan ju tänka er. Men jag klarade det och som tur var var dom roliga och skämtade!

Nu sitter jag på planet och skriver och vi är snart framme. Klockan är 1.40 i svensk tid och vi ska landa om ca 1 timma. Vi skulle vart framme nu men flyget var sent.
Sen blir de hämta väskor och bil.. så snaaart är vi äntligen framme!

I övrigt har flygresan gått kanon. Trodde de skulle gå så mycket långsammare. Men man hade egen skärm där man kunde välja fritt bland filmer. Jag har haft på 4 filmer var av några gånger jag somnat ifrån dom så haha. Så jag är nöjdatt de gått bra!