Yosemite

Igår var vi heldag i Yosemite.
\nDär kollade vi den vackra naturen. Det var höga berg, stora träd, djur och vackra vyer.

\n

När man kom in i parken åkte man runt på en väg som slingrade sig fram emellan höga träd, berg och djupa dalar. Efter ett tag i bilen kom man fram till startpunkten för alla hajkerna runtomkring bergen. Vi fick se ställen som tex half dome och El Capitan.
\nDär gick vi en promenad inne i parken och efter det gick vi en liten hajk. Liten och liten det var en stenig stig som gick som serpentiner hela vägen upp till en utsikt plats på berget. Man såg över träden och ner på liten del av parken. Jätte fint!

\n

Efter det tog vi bilen vidare till Mariposa där vi parkerade bilen och tog bussen till sequoia träden. Jag säger bara jössös.. jag har ju förstått att dom är stora.. men såhär stora, de va sjukt!
\nRötter som blir runt 60 meter och barken är 60 cm. Förstår ni? Jag kände mig pytteliten.

\n

När vi kände oss klara tog vi bilen vidare och käka på en mysig pub liknande restaurang. Sen drog vi vidare till Modesto för övernattning!

\n

Jätte kul dag men så lång dock, mycket intryck på kort stund men värt det!




 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0