Honda Center

Måndag

Vi starta dagen lugnt efter frukosten. Sen tog vi en promenad ner till Venice Beach och kolla läget. Efter det gick vi och åt lunch på Cheesecake factory där det blev en pastarätt med kyckling, vitlök och grönsaker i, så gott! Smaka dock vitlök i munnen hela dagen sen, men de var det värt!

Sen åkte vi vidare till Anaheim till Honda Center där vi kollade hockey. Jäklar vad fräck arena, stor var den med många olika affärer, mat och öl/sprit ställen.

Vi var på en försäsongs match ioch med detta så var det inte fullsatt. Det hade nog vart ett bättre tryck i arenan då. Nu var det tyvärr många tomma stolar. 

Matchen var i alla fall bra, kul att se i en annan arena än bara Scandinavium (även om jag älskar Frölunda)! Kul att se så många svenska spelare i ett lag i ett annat land. Jag tror att Anaheim hade 8 st svenskar om jag inte räkna fel.

Ett tips, ska ni någonsin gå på hockey i USA så ta på er långbyxor och tjock tröja. Jag tänkte att det är väl som hemma, vilket betyder att jag kan va varm nästan svettig liksom. Men nu satt jag i  shorts och tjock tröja.. jag var kall om mina ben kan jag säga haha! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0